Dagelijkse succesgewoontes​

succes gewoontes

Jouw levensstijl bepaalt of je jouw doelen zal bereiken. Ontdek in dit artikelen hoe het uitvoeren van dagelijkse succesgewoontes jouw levensstijl succesvol kunnen maken en welke succesgewoontes aan te raden zijn.

Wat je elke dag doet, wordt wie je bent. Dus als je strompelend uit bed komt nadat je de wekker drie of vier keer hebt gesnoozed, je tanden poetst en vervolgens je ontbijt overslaat, je gedachteloos aankleedt en vervolgens een red bull en een broodje koopt op weg naar je werk, dan krijg je het gevoel dat je je hele leven achter je staart aanzit.

Jouw levensstijl zal betekenen dat u uw doelen niet bereikt omdat het u aan motivatie en focus ontbreekt. Misschien begin je wat extra kilo’s aan te komen omdat je meer tijd besteedt aan Netflix kijken dan aan trainen.

Als je deze levensstijl wilt voorkomen dan begint het allemaal met dagelijkse succesgewoontes.

Het uitvoeren van dagelijkse succesgewoontes kan je:

  • productiever bent;
  • direct gemotiveerd raken;
  • slopend uitstelgedrag overwinnen waardoor je gelukkiger, gezonder en, natuurlijk, succesvoller wordt.

 

We leven in steeds veranderende tijden waarin onze aandacht voortdurend wordt opgeëist. Het leven gaat razendsnel en het kan een enorme uitdaging zijn om het rustiger aan te doen en voor onszelf te zorgen.

Als mens is het normaal dat we voorrang geven aan wat belangrijk is – maar we lijken te denken dat al het andere belangrijker is dan wij.

Misschien verwaarloos je je behoeften om tijd te maken voor andere taken. Maar, stoppen met sporten en andere activiteiten die je voeden en aanvullen omdat je het zo druk hebt, zal je kansen op succes verder beperken en je welzijn beïnvloeden.

Dagelijkse succesgewoonten zorgen ervoor dat je jezelf concentreert op wat belangrijk is en dat je je dag niet verspilt aan afleidingen. Je gewoontes betreffen je geest, lichaam en ziel en zorgen voor je dagelijkse zelfzorg.

Hier zijn zes dagelijkse gewoonten om te vormen:

Beweging

Lichaamsbeweging is geweldig om stress te verminderen en het helpt ook om de bloeddruk te verlagen. Streef naar 10 minuten per dag of twee uur per week. Lichaamsbeweging betekent dat je het bloed laat circuleren en dat je wat minder adem nodig hebt. Je hoeft geen marathon te lopen, maar je moet je wel uitgedaagd voelen.

Mediteren

Onderzoek wijst uit dat mindfulness helpt om angst te beheersen, wat je gemakkelijk kunt doen in slechts vijf tot 15 minuten elke ochtend. Het enige wat je hoeft te doen is gaan zitten en aandacht besteden aan het huidige moment, zonder oordeel. Focus op je ademhaling, en accepteer welke gedachten en sensaties je ook ervaart.

Deze techniek helpt je om uit je hoofd te komen, en helderder te denken. Tijd besteden aan je ademhaling is een geweldige manier om de dag te beginnen, omdat het je helderheid en focus geeft.

Lezen

Voed je hersenen elke dag met lezen. Lees elke dag minstens 10 minuten, of lees een half uur of wat je maar kunt volhouden.

Lees om je intelligentie te verbeteren! Lees om je hersenen en geest oefening te geven! Lees om die mentale radertjes in beweging te helpen. 

Lezen is goed voor je, vooral in een tijd waarin we te veel tijd besteden aan technische apparaten die ons dom maken. Lezen verbetert de geest.

Dagelijkse productiviteitslijst

Welke drie dingen moet je vandaag bereiken Waar ben je dankbaar voor?

Dit zijn slechts twee vragen die je jezelf kunt stellen op een dagelijkse productiviteitslijst. Het gebruik van een productiviteitslijst zorgt ervoor dat je niet gestrest raakt over alle dingen die je niet gedaan kunt krijgen. In plaats daarvan focus je je op wat echt belangrijk is die dag.

Bevestigingen

Bevestigingen in de vorm van positieve uitspraken die je tegen jezelf zegt, zorgen voor meer positiviteit in je leven.

Spendeer ’s ochtends een minuut en ’s avonds een minuut aan het voortdurend herhalen van positieve zinnen over jezelf, zoals ‘Ik ben geweldig’ of dingen die je wilt bereiken zoals ‘Ik wil financiële zekerheid’.

Visualisatie

Wanneer je jouw bevestigingen uitspreekt, moet je ook je ogen sluiten en visualiseren wat je aan het bevestigen bent. In deze tijd moet je de bevestiging ook voelen. Visualisatie is een krachtig instrument om je geloof te versterken en wordt veel gebruikt door sporters. Heb je moeite met deze oefening? Dan kan een life coach jou hierbij helpen.